Вы участник?

Ovoz berish

Loyihalar

2211 Arxitekturaga oid ikkinchi ME`MOR2021 ko`rik-tanlovining targ`iboti


  • Nominatsiya:

    Social. Ijtimoiy ahamiyatga ega vazifalarni hal qilish

  • Brend

    KNAUF

Muammo

O'zbekistonda so'nggi bir necha yil ichida faol rivojlanish kuzatilmoqda, biroq shaharlarning me'moriy qiyofasining o'zgarishi noaniq reaktsiyaga sabab bo'lmoqda. Jamoatchilikda ko‘pincha yangi loyihalar puxta o‘ylanmaganligi (obodonlashtirish, avtoturargohlar, ijtimoiy soha ob’ektlarining qulayligi va boshqalar), loyihaning bir xilligi, o‘ziga xosligi yo‘qligi, mamlakatning madaniy-tarixiy merosi bilan aloqasi yo‘qligi kabilar tanqid qilinadi.
Yosh arxitektorlarda rivojlanish, global tendentsiyalarni o'rganish, original yondashuvlarni izlash, zamonaviy echimlardan foydalanish va arxitektura masalasiga buyurtmachiga qaraganda kengroq qarash (masalan, barqaror rivojlanish va milliy o'ziga xoslikni saqlash nuqtai nazaridan) motivatsiya etishmaydi. O‘zbekistonda arxitektura va interyer dizayni sohasida professionallarga o‘zini namoyon qilish imkonini beradigan nufuzli mustaqil tanlovlar o‘tkazilmagan. Bundan tashqari, mamlakatda zamonaviy binolarning ijobiy va salbiy tomonlarini aniqlay oladigan va shu bilan mijozlarning kelajakdagi qarorlariga ta'sir ko'rsatadigan xalqaro ekspertlarning istiqboli yo'q edi.


Yechim

Jamiyatda arxitektor kasbining mavqeini oshirish. Muvaffaqiyatli, me'moriy jihatdan qimmatli loyihalarni yaratish uchun arxitektorlar, interyer dizaynerlari faoliyatini rag'batlantirish. O‘zbekistonning yosh va tajribali arxitektorlari va interer dizaynerlarining e’tirof etilishiga ko‘maklashish.Yana bir vazifa – aholini arxitekturaning professional qarashlari – shahar qiyofasiga g‘amxo‘rlik qiluvchi insonlar bilan tanishtirishdir. dizayn, mahalliy mutaxassislar tomonidan keyingi foydalanish uchun global tendentsiyalarni ochib beradi.


Natija

ME'MOR2021 ko'rik tanloviga 242 ta ish taqdim etildi (2019 yilda 120 ta bo'lgan). Qisqa ro'yxatga 56 ta arxitektura-dizayn loyihasi, 9 ta talaba ishi va 2 ta jurnalistik materiallar kiritilgan. 8 ta loyiha g'olib bo'ldi, ularning mualliflari Mukofot jamg'armasi 160 million so'm.Ommaviy axborot vositalari, ixtisoslashtirilgan jamoalar, Telegram kanallari, tashkilotchilarning ijtimoiy platformalari va ixtisoslashtirilgan oliy o'quv yurtlari axborot yordamini ko'rsatdi.Ommaviy axborot vositalarida 22 ta material e'lon qilindi.
Davom etayotgan PR kampaniyasi ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilari e'tiborini jalb qilishga yordam berdi va ijobiy qiziqish bilan kutib olindi. Ijtimoiy tarmoqlarda ME'MOR tanlovining o'ziga xos elchilariga aylangan bloggerlar va fikr yetakchilarining 27 ta nashri yozib olindi. Ularning e’tiborini tanlovga jalb qilish maqsadida tashkiliy guruh tomonidan bir qator bloggerlar va fikr yetakchilari uchun gipsdan (KNAUF GIPSBUXARA XK mahsuloti) freska-portretlar yaratildi, bu ham nashrlar to‘lqinini taqdim etdi.
Telegram’dagi tematik kanallardagi nashrlar soni (mavzular: shahar, arxitektura, madaniyat va ko‘ngilochar) 40 ta. ME’MOR brendi nafaqat taniqli bo‘ldi, balki jamiyat uchun muhim zamonaviy voqea sifatida ham barchaning xotirasida qoldi.



Ro'yxatga qaytish