Strategiya biznesni rivojlantiradi
Shu shior ostida 21-may kuni Toshkentda MAKON Marketing Forum 2022 IV Xalqaro marketing biznes forumi bo‘lib o‘tadi. Forumda Italiya, O‘zbekiston, Rossiya, Qozog‘istondan kelgan taniqli ekspertlar turli marketing strategiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy tajribalari bilan o‘rtoqlashadilar.
Kompaniyaning marketing strategiyasi bozorda biznesni rivojlantirishning asosiy strategiyasidir. Marketing strategiyasi uzoq muddatli istiqbolda kompaniyaning daromadi va foydasini maksimal darajada oshiradigan tovarlar yoki xizmatlarni ilgari surish vektorini belgilaydi.
Marketing strategiyasini ishlab chiqish natijasi mahsulotning tarmoqdagi mavqeini mustahkamlashga, raqobatchilar tomonidan yuzaga kelishi mumkin bo'lgan xavf va tahdidlarni kamaytirishga va maksimal foyda olishga qaratilgan aniq harakatlar marketing rejasidir.
Kompaniyaning marketing strategiyasining maqsadi oddiy: u kompaniyani bozorni zabt etish yo'lida ushlab turadi va biznes tomonidan qo'yilgan maqsadlarga intiladi. Aniq marketing strategiyasi bo'lmasa, kompaniya o'z mahsulotlarining raqobatbardoshligini saqlab qololmaydi va oshirolmaydi, har kuni mijozlarni yo'qotadi va yangilarini sotib olmaydi.
Samarali marketing strategiyasi quyidagi savollarga javob berishga yordam beradi:
- NEGA biz buni qilyapmiz?
- Biz uni KIMga sotyapmiz?
- Biz NIMA sotamiz?
- QANDAY sotamiz?
- QAYERDA, qaysi kanallarda sotamiz?
Agar sizda marketing strategiyasi bo'lmasa, sizning marketingingiz qorong'uda sodir bo'lishi mumkin. Siz ko'plab farazlarni sinab ko'rasiz va marketing byudjetining asosiy ulushi cheksiz ko'p farazlarga sarflanadi.
Strategiya - bu sizning barcha reklama faoliyatlaringizni (masalan, Facebook reklamalari) o'ta maqsadli qiladigan analitik ish turi. Gipotezalarni tekshirishga pul sarflashni boshlashdan oldin, siz quyidagilarni tushunasiz:
- buni kim uchun qilyapsiz;
- qaysi kanallarda bu haqda gapirasiz;
- raqobatchilaringizdan qanday farq qilasiz.
Hujjat sifatida strategiya ikki qismdan iborat: analitik qism va mahsulot marketingi to'plami.
Analitik qism quyidagilarni o'z ichiga oladi:
- bozor tahlili,
- raqobatchilar tahlili,
- auditoriyani tahlil qilish, ya'ni auditoriyani asosiy segmentlarga bo'lish.
Mahsulot marketing to'plami quyidagi belgilarni ko'rsatadi: - Positioning – bizning raqobatchilardan qanday farq qilishimiz, qanday mijozlar muammosini hal qilishimiz va bu haqda qanday gaplashishimiz haqida ma'lumot.
- Strategiyaning yakuniy qismi marketing bo'yicha ko'rsatmalardir. Bu reklama kampaniyalarini qanday boshlash kerakligi, ularda nima deyishimiz, kimga murojaat qilishimiz, har kim amalga oshirishi uchun juda batafsil reja bo'lishi kerak.
Marketing strategiyasi ichida ijrochilar guruhining tuzilishi aniq belgilanishi kerak: kim strategiyani amalga oshiradi, kim nima uchun javobgar va kim qanday KPIga ega.