Вы участник?

Ovoz berish

Loyihalar

1112 «bi1» dan oʻz mahsulotlari oilasi (OʻTM)ni yoʻlga qoʻyish


  • Nominatsiya:

    New. Yangi mahsulot yoki xizmatlarni joriy qilish

  • Brend

    bi1

  • Agentlik

    Golden minds

Muammo

2021-yilning oxirida Toshkentda Fransiyaning Schiever korxonalar guruhi (shuningdek, Auchan/Ashanni ham o’z ichiga oluvchi) tarkibiga kiruvchi bi1 chakana savdo tarmog‘ining birinchi do‘koni ochildi.

Tarmoqning eng muhim vazifalaridan biri Oʻzbekistonda unchalik koʻp boʻlmagan shaxsiy savdo belgilari ostida mahsulotlar qatorini ishga tushirish edi. Korxona noldan boshlab turli toifadagi 12 ta brendni ishga tushirishni rejalashtirgan. Bunda har bir brendning mahsulotlari yuqori sifatli va hamyonbop narxlarda bo'lishi kerak edi.


Yechim

Shaxsiy savdo belgini yaratish uchun bi1 dan Olga Kondratiyevna jalb qilindi – MDH va Yevropada shaxsiy savdo belgisi bo'yicha eng yaxshi mutaxassislaridan biri. Yetkazib beruvchilarni tanlab olish butun mamlakat bo'ylab amalga oshirildi. Shu tarzda 650 ta mahalliy ishlab chiqaruvchilar tekshirildi, har bir mahsulot esa degustatsiya, laboratoriya tadqiqotlari va ishlab chiqarishni tekshirish orqali tekshiruvdan o'tkazildi.

Shaxsiy savdo belgisining har bir qatori uchun brendingni ishlab chiqishda tegishli toifadagi eng yaxshi mahsulotlari bilan mashhur bo'lgan mamlakat bilan bog'liq bo'lgan nom va brendni yaratish g'oyasi paydo bo'ldi. Bir vaqtning o'zida bir nechta brendlar o'zbek nomlarini oldi.

Ishga tushirilgandan so'ng, korxona samaradorlikni kuzatish uchun savdo tahlillari va so'rovlarini faol ravishda o'tkazdi (va hozir ham o'tkazmoqda), do'konlarda savdo marketingi qo'llanildi,  oldinga ilgari surishda indoor/outdoor reklama va raqamli kommunikatsiyalardan foydalanildi.


Natija

Atigi 3 oy ichida bi1 tarmog'i 12 ta brendni noldan boshlab ishlab chiqdi va bozorga olib chiqdi. Butun O‘zbekiston bo‘ylab 650 dan ortiq ishlab chiqarish obyektlari tahlil qilinib, 1000 ta shaxsiy savdo belgisi pozitsiyalarini ishlab chiqarish sikli ishga tushirildi. 12 ta brend kitob va 1000 ta qadoq dizaynlari yaratildi.

Bosmaxonalar, mahsulotlarni qadoqlovchi va yetkazib beruvchilar bilan tegishli jarayonlar o’rnatildi.

  • O'zbekistonda birinchi do'kon ishga tushirilgandan so’ng 6 oy ichida bi1 dan shaxsiy savdo belgisiga ega mahsulotlarni sotish ulushi umumiy aylanmaning 0% dan 45% gacha tashkil qildi.
  • Bi1 do'konlar tarmog'i ishga tushirilgan birinchi oyda shaxsiy savdo belgisiga ega mahsulotlar savdo ulushi 36% ni tashkil qildi.
  • Xaridorlar orasida b1dan bo’lgan shaxsiy savdo belgisiga ega mahsulotlarni taniy bila olishning o'sishi - 40%ni tashkil qildi.
  • Instagramda 1 oy davomida qamrab olish - 1 000 000, OAVda - 700 000-800 000, telegram kanallarida - 1 000 000 kishini tashkil qildi.
  • Hozirda 12 do'kon ochiq bo'lsa, yil oxiriga qadar yana 18 do'kon ochilishi kutilmoqda.

    Mahalliy ishlab chiqaruvchilar ham muntazam ravishda qo'llab-quvvatlanadi: shaxsiy savdo belgilari bilan ishlash bo’yicha o’qitish, mahsulotlarni yangi sifat standartlariga olib kelish

  • bi1 o'zining shaxsiy savdo belgisiga ega mahsulotlarini eksport qilishni (Tojikistonga) yo'lga qo'ygan birinchi tarmoq bo'ldi.



Ro'yxatga qaytish