НОВОГОДНИЙ КАРАВАН COCA-COLA
Chorak asr o’sha vaqtdan buyon Yangi yilning kelishi, bu televizorlarda Coca-Cola bayrami reklamasining yuk mashinalari bilan paydo bo'lishi bilan ajralib turadi. Chiroqlar bilan bezatilgan qizil yuk mashinalari, ehtimol, Santa Klaus yoki Yangi Yil archasining ostidagi sovg'alar kabi Yangi yil bayramlarining bir xil atributlariga aylangan. O‘zbekistonliklar, shuningdek, boshqa mamlakatlardan kelgan o‘n millionlab odamlar uzoq kutilgan “Coca-Cola” karvonining o‘z shahriga yetib kelishini dekabr oyining oxirida afsonaviy “Bayram kelyapti” qo‘shig‘i ostida kutishmoqda. 2022-yil oxirida hammasi odatdagidek otkazildi – yurtimiz aholisi shaharda quvonch va zavq bag‘ishlaydigan yorqin qizil yuk mashinalari paydo bo‘lishini intiqlik bilan kutayotgan edi. Ammo kutilmagan hodisalarsiz bayram bo’lganmikan?
Muammo, vazifa
Xulos qilganda, 2022-yilgacha O‘zbekiston xalqiga kelayotgan Yangi yil karvoni odatda shahar bo‘ylab yuk tashishda foydalaniladigan bezatilgan standart yuk mashinalaridan iborat edi. Butun dunyoda mashhur bo'lgan reklamada ko'rgan Amerikali yuk mashinalari mamlakatda oddiygina yo'q edi. Ammo, agar "bayram, ta'm kabi, har doim haqiqiy bo'lsa", uni shaharga olib keladigan narsa shunchaki haqiqiy bo'lishi kerak. Nima qilsa bo'ladi? ...Coca-Cola serquyosh O‘zbekiston aholisiga Yangi yil shodiyonasini
Yechim
Agentlik tomonidan, mahalliy sharoit uchun juda qiyin vazifani muvaffaqiyatli amalga oshirdi: Yangi Yil klassik Coca-Cola kontseptsiyasidan haqiqiy karvon yasash. Haqiqiy Amerika yuk mashinalari O‘zbekistonga boshqa davlatdan olib kelingan, bo‘yalgan va jahonga mashhur reklama uslubida markalangan. Oltita ko‘zni qamashtiruvchi mashinadan iborat karvon yetti yirik shahar bo‘ylab o‘tib, O‘zbekiston xalqiga chinakam bayramni taqdim etdi. Namangan, Samarqand, Buxoro, Urganch, Nukus, Xiva va Toshkent shaharlarining markaziy maydonlarida Qorbobo ekipaji to‘xtab, yorqin Yangi yil chiqishlari va, albatta, sovg‘alar tarqatishdi.
Natija
2022-yilda O'zbekistondagi Coca-Colaning 30 yil mavjudligining arafasida o'zbekistonliklarni haqiqiy bayram syurpriziga aylantirdi. Tarixda birinchi bo’r mamlakatimiz aholisi o'z ko'chalarida haqiqiy yangi yil karvonini ko'rdilar, xuddi mashhur reklamada bo'lgani kabi. Yuz minglab odamlar markali yuk mashinalarini ko'rishlari, uyushtirilgan bayramlarda qatnashishlari va sovg'alar olishlari mumkin edi. 5 milliondan ortiq ijtimoiy tarmoqlardagi sharhlar Coca-Cola kompaniyasining yangi yil faollashuvini O'zbekistonda dunyoga mashhur brend tomonidan tashkil etilgan eng esda qolarli yo'l shousi sifatida aniq belgilab berdi. Haqiqiy yangi yil karvoni korporatsiyaning boshqa reklama kampaniyalari bilan birgalikda 2022 yilni ajoyib natijalar bilan yakunlashga imkon berdi: savdo markasi mahsulotlarini sotib olish soni (transaction growth) 34 foizga o'sdi, kompaniyaning butun brend oilasi sotuvi +32 foizdan oshdi. Qanday qilib biz bunday natijalarga erishdik? Hammasi oddiy-bu HAQIQIY MOJIZA.